On The PCH Road Trip Pt. 1

I’ve been wanting to do this drive for such a long time ya’ll. I’ve always wanted to take my Honda s2000 on the PCH to Monterey Bay. All those times I thought about making this trip life happens. Or the car breaks down for long period of time. The car loves to break down every time I mention about a road trip, and it did break time again this year. I had to install a new clutch, new valve cover gasket, new rubber nipple to keep it from leaking coolant, new coolant lines, new spark plugs, andddd, hmm, what else? Well I need new wheel bearings but I took it on this trip without fixing it and it was annoying as fuck, and not to mention, very dangerous. I relied on my luck on that one.

With a lot of drama surrounding the family, I didn’t care too much about Thanksgiving so my brother and I decided to take a road trip during the holiday. With a lot on my mind as well I could definitely use this drive. For some of us car guys a long drive on a scenic route is very therapeutic and can really help balance your mind and heart, and it did. I feel refreshed and ready to tackle any new obstacles.

The new racing fan switch and racing thermostat kept the engine cooler than I expected. It goes from 2 bars to 3 bars, stock car stays on 3 bars. Not sure if thats normal but I like it!

The new racing fan switch and racing thermostat kept the engine cooler than I expected. It goes from 2 bars to 3 bars, stock car stays on 3 bars. Not sure if thats normal but I like it!

First official stop was Santa Barbara.

First official stop was Santa Barbara.

Popped the hood to release some heat while we had breakfast.

Popped the hood to release some heat while we had breakfast.

This place is pretty damn good. I love their portion too, it was just perfect, could be too little for some people.

This place is pretty damn good. I love their portion too, it was just perfect, could be too little for some people.

Dook’s dish.

Dook’s dish.

I always get the Eggs Benedict everywhere I go.

I always get the Eggs Benedict everywhere I go.

I had Asian snacks on me, this kept me busy the first 3 hours lol. I love this snack by the way, if you ever wanna buy me snacks, this is it.

I had Asian snacks on me, this kept me busy the first 3 hours lol. I love this snack by the way, if you ever wanna buy me snacks, this is it.

Before we hit the mountains after SB, we stopped for coffee and pee break.

Before we hit the mountains after SB, we stopped for coffee and pee break.

Stopped somewhere on the Highway 1 for this view. Took an awkward selfie for the fuck of it.

Stopped somewhere on the Highway 1 for this view. Took an awkward selfie for the fuck of it.

Always checking on my car to see if she’s still doing okay. No issues so far, this was about 4 or 5 hours in the drive.

Always checking on my car to see if she’s still doing okay. No issues so far, this was about 4 or 5 hours in the drive.

Finally arrived at the Elephant Seals viewing area, I fucking love this part!

Finally arrived at the Elephant Seals viewing area, I fucking love this part!

AB62FBF2-6AA8-4C20-BC64-B56739F5BA40.jpeg
It’s kinda scary driving on the 1 in the rain cuz of the cliff and rock slides! Had to dodged a couple of small rocks on the road. My car is low enough for the rocks to make some damage on and under the car so I had to be extra careful.

It’s kinda scary driving on the 1 in the rain cuz of the cliff and rock slides! Had to dodged a couple of small rocks on the road. My car is low enough for the rocks to make some damage on and under the car so I had to be extra careful.

I was running out of gas, I should’ve pumped more than I did in Santa Barbara.

I was running out of gas, I should’ve pumped more than I did in Santa Barbara.

The most I spent on gas, some where in Big Sur.

The most I spent on gas, some where in Big Sur.

It was almost 4 PM and we got hungry and stopped at a random spot, Big Sur River Inn. They did not disappoint, food was on point!

It was almost 4 PM and we got hungry and stopped at a random spot, Big Sur River Inn. They did not disappoint, food was on point!

It was really coming down. I was so worried about the leak, the hard top was not meant for daily use obviously, water leak through into the car. It wasn’t too bad, we ate pretty fast and got back on the road.

It was really coming down. I was so worried about the leak, the hard top was not meant for daily use obviously, water leak through into the car. It wasn’t too bad, we ate pretty fast and got back on the road.

Their Calamari was fireeeee!!

Their Calamari was fireeeee!!

These are steak bites, deep fried steak. FIREEEE!!!!!!!!!!!! Each dish except for the fries was about $17-$20. Shit I can’t remember, it was in the double digits for sure but it was all worth it.

These are steak bites, deep fried steak. FIREEEE!!!!!!!!!!!! Each dish except for the fries was about $17-$20. Shit I can’t remember, it was in the double digits for sure but it was all worth it.

Finally drove over this bridge!! It was getting dark from this point, and we didn’t make it to Carmel Valley in time for the photo gallery we wanted to stop by. They closed around 5 PM.

Finally drove over this bridge!! It was getting dark from this point, and we didn’t make it to Carmel Valley in time for the photo gallery we wanted to stop by. They closed around 5 PM.

Made it to Monterey Bay around 5:30 PM. Checked in the hotel we stayed at once before, Sea Breeze. We got the room next to our old room, it was close enough!

Made it to Monterey Bay around 5:30 PM. Checked in the hotel we stayed at once before, Sea Breeze. We got the room next to our old room, it was close enough!

Walked around and ended up having Sushi for dinner. It was aight, reason why it’s not on this blog lol.

Walked around and ended up having Sushi for dinner. It was aight, reason why it’s not on this blog lol.